zondag 10 november 2013

Ruben and Irene go Korean: Week #1


Na voor mij een slapeloze zondagnacht en zenuwslopende maandagochtend, is Ruben dan eindelijk aangekomen op Incheon. Echt heel onwerkelijk, maar super gaaf.

Zoals jullie zien in Sinterklaas ook in Korea aangekomen. Wat smaken pepernoten toch goed! We hebben direct veel gedaan en Ruben heeft ook nog maar weinig tijd gehad om bij te komen van zijn jetlag. Het is hier nu al laat in de avond en dit is ook het enige moment waarop ik tijd heb gehad om achter mijn laptop te zitten. Ik zal jullie dit keer vooral veel foto's laten zien en de tekst beknopt houden.


Op de dag na Ruben zijn aankomst heb ik hem een rondleiding gegeven op de campus, onder het genot van een matcha bubble tea. De blaadjes hingen afgelopen maandag nog aan de bomen, dus het was echt heerlijk wandelen over de campus. Ruben was helemaal onder de indruk.

Op donderdag na mijn lessen vertrokken we met de trein (KRX) naar Busan, de tweede stad van Korea! Een 3,5 durende rit, waarbij we gemiddeld wel zo'n 250km per uur gingen. Busan is een kustplaats en staat daarom bekend om seafood. Op vrijdagochtend bezochten we daarom de "Jalgachi fish market". Ik heb echt nog nooit zoveel vis op één plek gezien in mijn leven.

Aansluitend gingen we naar de grootste department store van Korea: Shinsegae Centum City. Wat een indrukwekkend en groot gebouw zeg, ongelooflijk. We hebben er hele mooie handschoenen en een warme trui voor Ruben gevonden. Ik kon mij goed vermaken op de stationery afdeling ^_^. In de avond hebben we langs het strand gewandeld en uiteraard (rauwe) vis gegeten.


Op zaterdag zijn we naar "Geumjeongsanseong" gegaan. Dit is een plek waar een groot fort te vinden is op een berg. Helaas ben ik erg verkouden geworden dit weekend waardoor we rustig aan hebben moeten doen met wandelen. Maar we hebben alsnog een aantal mooie dingen gezien zoals op de laatste drie foto's te zien is. Vandaag hebben we onder andere gegeten met mijn huisgenoot en een vriendin van haar en daarna hebben we een heerlijke groene thee latte gedronken in een "Caffé".

Week één van Ruben zijn verblijf is alweer voorbij, maar ik ben heel blij dat er nog twee weken zullen komen. Voor aankomend weekend staat Jeju Island op de planning. Da's een heerlijk vooruitzicht.

3 opmerkingen:

  1. DAYUM PEOPLE! Dit is zo gaaf (!!!!). Alles, en vooral dat eten, ziet er zo mooi uit!! Wat ontzettend indrukwekkend allemaal, leuke foto's en goede impressies. Goed te zien dat jullie er echt van genieten en alles uit halen! Jeju do lijkt me ook erg gaaf om via je blog te bekijken, heheee~! Fijne week, beterschap(!?) en geniet ervan!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is het meest enthousiaste bericht dat ik ook gekregen heb! Maar helemaal terecht, het is echt geweldig hier. Ruben heeft me vandaag ook je verjaardagskaart gegeven, dankjewel! Je Nijntje kaart staat echt heel leuk in mijn kast in mijn dorm. Ik ga proberen wat mooie foto's te maken op Jeju, over ongeveer een week zal er dan weer een post zijn! ;). Ik voel me al iets beter vandaag, maar ik blijf nog erg snotteren. Ik ben vast voor Jeju weer helemaal opgeknapt. Jij ook een fijne week! xo

      Verwijderen
  2. Heey irene!!!

    Leuk verhaal en prachtige fotos!! Binnen een maandje alweer thuis!!

    BeantwoordenVerwijderen