zondag 27 oktober 2013

Seoul: week #9 Chiak Mountain


Na mijn midterms van de afgelopen week was het voor mij hoog tijd om eropuit te gaan. Vrijdag heb ik al gewinkeld met een klasgenootje en gisteren vertrok ik voor het eerst even helemaal uit de stad: ik ging naar Chiaksan National Park!

Ik heb eindelijk schoenen kunnen vinden in mijn maat en heb ook nog een warm vest en een trui gevonden. Ik vind de kleding hier echt fantastisch. Het is helemaal geen moeite voor mij om iets leuks te vinden voor een goede prijs! En al die cosmetica hier..wah.

's Avonds heb ik nog heerlijk Indiaas gegeten met mijn roommate, omdat wij beide erg van curry blijken te houden. Op de weg naar huis kwamen we een goede vriendin van mijn kamergenoot tegen en hebben we heel gezellig koffie gedronken en chocoladetaart gegeten in een "Café". Koffie is zo'n ding hier. Maar ook al is het redelijk duur, je krijgt wel hele smakelijke koffie in prachtige mokken of paper cups. Ik ben ook echt dol op de inrichting van de café's hier. Het eten, het koffie drinken en het winkelen ga ik zeker wel missen als ik terug ben.

Gisterochtend moest ik om vijf uur opstaan omdat om zeven uur de bus vertrok in een ander deel van Seoul. Ik was uitgenodigd door mijn lerares Koreaans om met haar mee te gaan hiken. Wat ik niet wist was dat het een tripje was van de kerk die zij bezoekt en dat de eerste stop niet de berg, maar een soort christelijk park was.

Er was een "Jesus Christ Academy" in een nagebouwde betonnen Ark van Noach, waar zelfs een tabernakel in te vinden was. Overal stonden vreemde beelden en objecten die allemaal een prachtige "biblical meaning" moesten hebben maar ik heb eigenlijk nog nooit zoiets absurds gezien. Het uitzicht vanaf de "Ark van Noach" op de zevende verdieping was wel mooi.


Ondanks dat ik het een beetje creepy vond heb ik er heerlijk gegeten en even lekker kunnen dutten op het gras. Door de lange reis van 3,5 uur, een rondleiding op het 'park' en een buschauffeur die verkeerd reed waren we pas om half vijf bij de berg.

Dit betekende dat we maar één uur de tijd hadden om te wandelen, omdat het om 20 voor zes al donker zou zijn. Zo jammer, want was was het daar prachtig! Heerlijk om die frisse berglucht in te ademen. Ik voelde me helemaal opknappen in die bergen!


Al mijn midterms zijn heel goed gegaan. Ik snap achteraf niet zo goed waar ik nou zo gespannen om was (echt, ik was één bonk spanning de afgelopen week). Ik heb nog geen resultaten terug, maar ik verwacht zeker allemaal voldoendes te krijgen. De komende week starten we met deel 2 van het semester. En dat houdt in dat in tegenstelling tot in Nederland, we gewoon verder gaan met de vakken van deel 1 van het semester.

En het einde van de midterms betekent dat ik bijna jarig ben en over een week Ruben voor mijn neus staat op Incheon. Aahh! Ik kan niet wachten en kan het bijna niet geloven!

We zullen sowieso een weekendje naar Busan en Jeju Island gaan en waarschijnlijk nogmaals een Starcraft wedstrijd bijwonen. Een week geleden ben ik namelijk al naar de GSL 2 finals geweest, waar je gratis naar binnen kon. Ik heb eigenlijk niets met gaming, maar omdat het hier in Korea een officiële sport is, is het wel iets om gezien te hebben. Ik begreep echter bar weinig van het spel zelf. Ruben moet het me de tweede keer maar uitleggen, haha. De foto valt wat uit de toon, maar zo hebben jullie wel een beeld van hoe het eruit zag.


Uiteraard zal ik jullie ook op de hoogte brengen van deze avonturen als het zover is. Eerst een fijne week nog allemaal!

7 opmerkingen:

  1. STARCRAAAAAAAFT!!!!!!

    Nog maar 1 week en ik kan naar starcr.. Irene toegaan! Maar ff serieus :P Ik ben blij dat de spanning er weer vanaf is Ireen. En ondanks de lange rit en de korte tijd, dat zijn echt hele mooie foto's zeg.. Tjonge wat een prachtige boom, die met die gele bladeren.

    Tot heel snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi verslag en mooie foto's Irene. Mooie omgeving daar. Jammer dat je maar weinig tijd had.
    Wie weet heb je later nog een kans om meer te zien( en wij ook:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wah die foto van jou met die bokeh in de achtergrond is mooi! En de eerste is ook prachtig, wahhh ik wil ook hiken in Zuid Korea! So pwetty! :o

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Irene!

    Wat fijn om te horen dat je midterms zo goed gegaan zijn zeg, ik ben heel erg blij voor je!
    Wat een prachtige omgeving en wat leuk dat je met je studiegenoten leuke uitjes kunt maken!:)
    Ik vind het erg mooi om te zien dat je zoveel mogelijk uit je minor probeert te halen!
    Geniet heel erg van deze bijzondere ervaring!

    Veel liefs vanuit Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Irene! Dankje voor je leuke berichtje! Hoe zijn jouw tentamens gegaan? Geniet je ook nog een beetje van je studentenleven? ;)

      Verwijderen