vrijdag 18 oktober 2013

Seoul: week #8 Campus snapshots


De laatste dagen zat ik voor het grootste deel van mijn tijd in een klaslokaal of in mijn kamer te studeren/te lanterfanteren, omdat de midterms volgende week beginnen. Ik loop elke dag over de campus en vergat al bijna te genieten van hoe het er hier uitziet. Vandaag was het echt stralend en lekker fris weer. De campus zag er op zijn best uit. De herfst begint ook hier al zichtbaar te worden en dat is zeker geen slecht aangezicht.

Ik bedacht me vandaag dat ik jullie nu na onderhand bijna twee maanden, nog helemaal geen indruk heb gegeven van hoe de campus eruit ziet. Mijn camera zat daarom tussen de studieboeken in mijn tas vandaag en onderweg heb ik gauw wat kiekjes gemaakt.


Een korte toelichting op de foto's:

Foto 1&3: Een indruk van de route die ik dagelijks loop naar mijn lessen.
Foto 2&6: De Konkuk campus is bekend om het grote meer dat je op deze foto's ziet. De gebouwen op de achtergrond zijn hele luxe flats waar een aantal K-pop sterren moeten wonen, zo heb ik mij laten vertellen.
Foto 4: In dit gebouw (Sanguh Hall) en het gebouw ernaast heb ik veelal les.
Foto 5: Keith Haring "Eco Smart Bikes". Deze kan je gratis huren om mee over de campus te fietsen.
Foto 7: Dit is het uitzicht vanaf de ruimte met koelkasten in de dormitory. Indrukwekkend he die bergen, het olympisch stadion in de verte, de metro en alle kleine huisjes.

En hoe gaat het daar in Nederland? Zitten jullie al aan de pepernoten? Een fijn weekend allemaal alvast. Ik heb door het tijdverschil al weekend! :D

4 opmerkingen:

  1. Hey Irene, wat een prachtige foto's! En wat een gebouwen!! Hoe awesome dat je daar met Keith Haring fietsen rondrijdt :D Zo eentje mag je wel voor mij meenemen, hehe. We hebben deze week je kaartje ontvangen en je stickertjes, bedankt! Echt heel cute. Mama heeft er al 2 op haar telefoon geplakt, en wie weet zit papa's broodtrommel er binnenkort ook onder, haha. Hier gaat alles verder goed. Ik moet straks een presentatie houden en daarna heb ik ook lekker weekend. Waarschijnlijk over een maandje al naar de stad verhuizen, jeej! Heel veel succes met je midterms, we skypen vast dit weekend nog wel even! Liefs Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Keith Haring fietsen zijn inderdaad ontzettend tof. En wat een awesome uitzicht vanaf je dorm/koelkasten. De campus ziet er heel rustig en relaxed uit, weinig mensen (ligt misschien aan the time of day?) maar super met al die begroeiing. Succes met je midterms!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel een grappig verhaal waarom het zo rustig was. Even verderop stond iedereen in een rij te wachten om een pakket met eten uitgedeeld te krijgen door een van de populairste actrices hier in Korea. Ik was er niet van op de hoogte, omdat de posters allemaal in het Koreaans waren. Er zijn deze week allemaal 'special events' om de studenten te motiveren voor de midterms. Zo krijg je ook gratis melk en brood om 4 uur 's nachts in de bieb. Haha! De rij was veel te lang om in te gaan wachten, dus toen ben ik maar foto's gaan maken in mijn tussenuurtje!

      Verwijderen
  3. Hey Irene. We hebben lekker Koreaans gegeten bij Ruben. Ik vond het bijzonder smaken. Kan het eigenlijk niet met iets vergelijken. Is voor herhaling vatbaar.En we zitten inderdaad al aan de pepernoten! Ben happy dat alles goed verloopt. We hebben niets te klagen! Ik zit nu voor de buis met Andrea so you think you can dance te kijken. Mama is working! Ik wens jou een fijne week en tot de volgende blog/skype!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen