maandag 30 september 2013

Seoul: week #5


De eerste maand van mijn verblijf in Korea is alweer voorbij! De studie begint wel veel van mijn aandacht te vragen, maar ik wilde jullie geen update onthouden. Ik heb de afgelopen week veelal in de buurt leuke dingen gedaan en weinig foto's gemaakt helaas. Ik heb een nieuwe handtas gekocht waar mijn camera niet meer inpast als mijn portemonnee erin zit (first world problems..).

Ook heb ik eindelijk mijn eerste taalles Koreaans gehad. Heel erg leuk, maar zeker niet makkelijk! Ik volg een taalcursus bij de ISF (International Student Fellowship). Alle leraren zijn vrijwilligers en zijn veelal gepensioneerden die graag iets willen betekenen voor buitenlanders. Mijn lerares is een heel aardige vrouw van dertig die werkt als counselor. Ze zei zelf graag nieuwe mensen te willen ontmoeten en leuke dingen te willen doen. Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen. Ze heeft ons sowieso uitgenodigd om bij haar te komen eten.

Ik ben nu het schrift van Korea aan het leren (Hangul). De klanken zijn erg anders en het schrift is natuurlijk niet te vergelijken met het onze. In mijn kamer zit ik met een koptelefoon naar zo'n overdreven Amerikaanse stem te luisteren en alle klanken na te spreken, haha. Ik vind het heel gaaf om iets helemaal nieuws te leren. Morgen komen de begroetingen aan bod.

De foto heb ik gemaakt in Seonyudo Park, waar ik afgelopen vrijdag was. Echt een heerlijk publiek park met bloemen en veel groen aan de Han River, waar veel Koreanen hun tentje of handdoekje voor een dagje neerleggen om te lezen, te picknicken of gewoon lekker te slapen. Mocht je ooit in Seoul komen, dan zou ik je aanraden daar heen te gaan.

Wat ook heel leuk is om te doen hier is om een fiets te huren en een tochtje langs de Han River te maken. Met een kwartiertje lopen ben ik bij de Han River. Afgelopen vrijdagavond heb ik een tochtje gemaakt met een Koreaan. Je ziet een enorm indrukwekkende en verlichte skyline en je komt veel sportende Koreanen tegen.

Na afloop van het fietstochtje ben ik wat gaan drinken in een bar. We dronken Maehwasu en makgeolli die gemaakt was met kastanje en aten er hele pittige noodles bij.

Deze week zou ik naar Lotte World gaan, maar omdat het vrij veel regent gaat dat niet door. Wel ga ik naar een drum festival (iemand nodigde me ervoor uit ;)) en ga ik het Intenational Fireworks festival bezoeken dit weekend. Het is me ook gelukt om me in te schrijven voor de sportschool hier op de campus voor de maand oktober. Ik ben van plan deze morgenochtend eens te gaan checken.

Verder ben ik druk bezig om het verblijf met Ruben en mij in november te plannen. We hebben al een hotel in Busan geboekt en het boeken van een vlucht naar Jeju Island is het volgende to-do punt.

Ik hoop dat alles bij jullie ook lekker verloopt. Heel erg leuk dat jullie mijn posts blijven lezen en berichtjes plaatsen. Dat doet me zeker goed hier!

2 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf, Ruben's verblijf in Korea klinkt nu al zo goed. Jeju-do is zo mooi!!!! (van wat ik van foto's en film heb gezien, uiteraard :p) Klinkt allemaal trouwens heel erg goed, leuk ook dat je nu actief bezig bent met Hangul! Veel succes ook met de studie in general, ik spreek je binnenkort wel op fb ofzo ;) fijne week, veel plezier bij het drumfestival en het fireworksfestival!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Irene! :) De tijd vliegt inderdaad snel voorbij zeg. Wat een leuke ervaringen doe je daar allemaal op. Het klinkt als een compleet andere wereld. Ik vind het zo fijn dat je het naar je zin hebt en wat goed dat je bezig bent met het leren van Koreaans. Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje op de universiteit. Wel heel druk, maar dat is te verwachten ;). Ik kijk uit naar je volgende update! Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen