maandag 2 september 2013

Namsan Tower and the Gyeongbokgung Palace


Mijn eerste weekend in Seoul beloofde al veel goeds voor de komende maanden. Afgelopen zondag ben ik met een afvaardiging van de exchange students naar de Namsan Tower (ook wel Seoul tower genoemd) en "Gyeongbokgung Palace" geweest. De metro is heel erg goedkoop (max 1 euro per rit) en ontzettend handig geregeld.

Het was erg heet en zonnig, maar met zoveel nieuwe indrukken sta je daar maar weinig bij stil. Toen ik eenmaal met het kabelbaantje op de Namsan mountain stond, kreeg ik voor het eerst een beetje het idee van de grootte van de stad. Dat is echt niet te beschrijven, alleen maar met wat foto's te illustreren.

Tijdens de lunch zaten we in Myeongdong, een van de grotere winkelgebieden van Seoul, heerlijk bibimbap te eten. Je ziet er overal cosmeticawinkels met de meest nietszeggende Engelse kreten als naam, restaurants en departement stores zoals Forever 21 en Uniqlo.

Aansluitend namen we de metro richting Gyeongbokgung Palace, een van de grootste paleizen in Seoul. Midden in de stad, tussen kantoren van onder andere Samsung en LG, loop je ineens op een gigantisch complex met de mooiste bouwwerken uit de 14e eeuw. Helaas hadden we weinig tijd om alles te zien en goed te bekijken.


Dit was ongeveer de eerste 0,0001% van de stad. Morgen beginnen mijn lessen en ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. In totaal heb ik vijf vakken en 15 uur college in de week, dus ik heb genoeg tijd voor andere dingen! Mijn language course zal vanaf volgende week dinsdag beginnen. Naast het studeren hoop ik tijd te hebben voor sociale dingen, sporten en veel dagtripjes.

Mijn Koreaanse roommate is inmiddels ook gearriveerd. Volgens mij is ze echt heel leuk en aardig. Ik kon haar alles vragen als ik moeite met iets had in Korea en kreeg direct een doosje chocolaatjes van haar cadeau. Woensdagavond gaan we samen eten. Ik heb haar beloofd mijn Koreaans met haar te gaan oefenen.

Tot nu toe geniet ik echt van mijn tijd hier. Het voelt hier veilig en toch is het leven hier helemaal 'outside of my comfort zone'.

11 opmerkingen:

  1. Wauw wat een ijsje... Gave foto's ook Irene! En leuk dat ze ook van die interessante putdeksels hebben. Het ziet er bekend uit allemaal, maar toch niet helemaal Japans en niet Chinees, erg gaaf dat je dat allemaal in die 0.001% hebt zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, dat ijsje. Ik kreeg 'm niet op! Sommige dingen zijn inderdaad echt heel erg herkenbaar van Japan, maar dat maakt het ook deels zo leuk hier :).

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel, leuk dat je mijn berichten blijft volgen :)! Jij ook succes met colleges?!

      Verwijderen
  3. Wheeeeeeee, dat ijsje! Vooral leuk dat die gozer er zo blij bij kijkt....... (niet slecht bedoeld, ik zou alleen over the moon zijn als ik zoiets in mijn handen had :p) Wat leuk dat je Gyeongbokgung Palace en Namsam al in je eerste week hebt gezien. Dat zijn geloof ik echt dé toeristenspots. Moet je ook maar een slotje aan gaan hangen met Ruben, haha!!

    Ik kijk uit naar je volgende avonturen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha die slotjes, over toerist traps gesproken! Haha, nee ik heb wel even serieus gekeken hoor naar wat ze kosten :P

      Verwijderen
  4. Leuke foto's! Ik ben benieuwd hoe je eerste lessen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaauw wat mooi!! De foto's zien er echt prachtig uit. Super fijn dat je kamergenootje zo vriendelijk is, hoe cool zou het zijn als je straks Koreaans spreekt?! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Irene! Wat fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en dat je al zoveel nieuwe indrukken hebt opgedaan! Heel veel succes met je komende colleges toegewenst en geniet van deze mooie tijd!

    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Irene, wat leuk om ook een berichtje van jou te zien! Ik ga zeker genieten. Ook heel veel succes met je minor! Liefs

      Verwijderen