vrijdag 23 augustus 2013

The best farewell dinner at Hanasato


Gisteravond heb ik heerlijk gegeten met mijn tweelingzus en zusje bij Hanasato in Groningen ter ere van het afscheid van mijn tweelingzus en mij. Mijn tweelingzus vertrekt namelijk een week later dan ik richting Miami, om te gaan stagelopen op een cruiseschip.


Hanasato is een Japans restaurant waar je onder andere heerlijk shabu shabu kunt eten.

We vonden het de perfecte gelegenheid om helemaal all out te gaan en vijf voorgerechten, shabu shabu als hoofdgerecht en zeven soorten ijs (zwarte sesam, witte sesam, wasabi, groene thee, twee soorten yuzu en azukibonen) als toetje, te bestellen.


Het idee van shabu shabu is dat je groenten, vlees, tofu of vis kort in een pan met bouillon kookt die op een hete plaat in het midden van je tafel staat. Het is erg puur, vetarm en gezond eten.

We konden goed kletsen met een van de eigenaars van de zaak die zelf 15 jaar op een cruiseschip gewerkt heeft. Mijn tweelingzus moest volgens hem rekenen op minimaal tien uur werken per dag en weinig tripjes naar het vaste land, maar zei wel dat hij nooit genoeg kreeg van het werk. Ik vond het heftig klinken, maar we moeten mijn tweelingzus haar ervaringen maar afwachten :)

Mijn jongere zusje en ik hebben mijn tweelingzus een Pandora bedel gegeven als aandenken aan ons tijdens haar buitenland stage. Ik heb zelf hele mooie oorbellen gekregen als afscheidscadeautje.

Het was letterlijk een figuurlijk een heerlijke avond!



~

Last night my twin sister, sister and me gathered together to have a farewell dinner at Hanasato, a Japanese restaurant in the city of Groningen. It wasn't just a farewell dinner organized solely for me, because I'm actually not the only one who's leaving for a stay abroad in my family. This September, my twin sister will fly to Miami for an internship at Norwegian Cruise Line, where she will be on board of a cruise liner for eight months in total.

We thought it was the perfect occasion to socialize and to go all out by ordering five starters, having shabu shabu as our main course and by ordering seven different kinds of ice cream for dessert (white sesame, black sesame, green tea, azuki bean, wasabi and two types of yuzu). I shamelessly took photos of almost everything, until my battery ran out of juice.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten