vrijdag 16 augustus 2013

Heel Holland Bakt - Nu het nog kan


De laatste dagen voor mijn vertrek wil ik zoveel mogelijk dingen doen die ik in Zuid-Korea niet kan, en daaronder valt onder andere: bakken! Mijn directe omgeving weet wel dat Ruben en ik helemaal betoverd zijn geraakt door het bakken na het kijken van "Heel Holland Bakt" van omroep Max (echt, dit is niet alleen voor 60+). The Great British Bake off, the Great Comic Relief Bake off, The Great Australian Bake off, we volgen het allemaal. Heel enthousiast begon ik daarom aan mijn "Lemon Meringue Pie" naar het recept van Mary Berry, jurylid van The Great British Bake off.


Ik zal direct eerlijk zijn en jullie blij moeten maken met een dode mus: de taart zag er prachtig uit, maar bij het aansnijden verging de glorie. De lemon curd was niet helemaal goed stijf en transformeerde mijn taart tot een 'wet newspaper' :(.

Helaas is er nog weinig tijd meer om mijn deeg, curd en meringue verder te perfectioneren, maar ik heb genoten van de uurtjes in de keuken en ben blij met de foto's, daarom nog eentje!


De volgende keer ga ik maar een ander recept gebruiken uit een boek waar aan de recepten niet te twijfelen valt (ik deed echt alles volgens recept), namelijk uit het Haagsche Kookboek. Nu eerst verder met dingen doen die straks niet meer kunnen: een weekendje bij familie op bezoek in Denemarken!

2 opmerkingen:

  1. Haha, ziet er toch goed uit!
    Spannend hoor, ik zal met plezier mee lezen! Heel veel plezier en succes in Korea! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je bericht en wat leuk dat je mee gaat lezen!

      Verwijderen