zondag 15 december 2013

Last week of class: fiighting!

Het studeren begon me wat te vervelen vandaag, waardoor ik tijdens een "S.O.G-momentje" (studieontwijkendgedrag voor de niet-studenten) door mijn foto's van de afgelopen dagen ging bladeren.

Ik vond foto's van mijn laatste lessen die het zeker waard zijn om te delen. Het afsluiten van de laatste les gaat in Korea ietsje anders dan in Nederland. Er wordt minimaal een groepsfoto gemaakt en als je geluk hebt ga je uit eten met je professor!


Ik heb gisteren (ja, op zaterdag) mijn eerste tentamen al gemaakt. De professor kan hier zelf beslissen wanneer een tentamen plaatsvindt, en voor ons allen kwam zaterdag wel goed uit. Het tentamen was heel goed te doen en ik verwacht een mooi eindcijfer op het vak "Theories of global business strategies".

De professor heeft vroeger zelf hoge posities gehad in onder andere G.E. en BNP Paribas. Hij vertelde vaak over zijn privileges als goede zakenman en hij houdt zijn status zelf wel hoog, ook al heeft hij het zakenleven verlaten ;).

Na het tentamen stelden een aantal mensen voor om gezamenlijk te gaan lunchen. Ook al was het restaurant nog geen kilometer verderop, de leraar wilde met een paar van ons naar het restaurant rijden in zijn dikke "Equus", een luxury brand van Hyundai. Ladies first, dus ik mocht mee! We aten "gamjatang" op kosten van de professor.


Op bovenstaande foto zie je de "International Organizations" klas. Het "Paiting-gebaar", ook wel bekend als "Fighting", is een veelvoorkomende uitdrukking bedoeld om iemand aan te moedigen wanneer er een uitdaging is.

De docent van dit vak zette altijd de wekker van zijn telefoon aan het begin van de les, het startsein om tot aan het alarmsignaal op monotone wijze te blijven praten..Haha, ik had vaak moeite om bij de les te blijven, maar ook dit vak moet geen probleem zijn om goed af te sluiten.

Ook had ik deze week een laatste groepspresentatie met de mensen op de eerste foto. Ook al kostte het samenwerken mij veel energie en geduld als team captain, het eindresultaat mocht er zijn.

Het samenwerken met Chinese en Koreaanse studenten is wel echt moeilijk heb ik hier ondervonden. Ik wil niet te erg generaliseren, maar mijn ervaring is dat ze alle informatie, tabbellen, income statements etc. die ze ook maar kunnen vinden willen presenteren. Daarnaast is het erg moeilijk communiceren met mensen waarvan hun Engels beperkt is.

Enfin, dat hoort bij een exchange en levert weer kennis op die ik in Groningen niet zomaar kan verkrijgen. En we hebben ook zeker lol gehad zoals op de foto te zien is. Ik ga weer verder studeren..and I will continue "fighting"!

3 opmerkingen:

  1. Naaaahhh leuk! Wat een vrolijke fritsen op die foto van dat etentje zeg, poehee. Maar verder klinkt alles sehr schön! Laatste weekje, fightiiiiiing~!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja echt he! Krijg je een heerlijke gratis lunch, en dan lach je niet op de foto..Maar goed, de jongen die echt helemaal niet lacht naast me is dezelfde jongen als toen met dat ijsje, waarvan je ook zei dat hij helemaal niet blij keek ;). Soms ben ik blij dat mijn blog niet in het Engels is..haha! Zet 'm ook op voor volgende week, en we zien elkaar snel!

      Verwijderen
    2. Grappig geschreven Irene!!

      Verwijderen