zaterdag 10 augustus 2013

Hallo - 안녕!

Op dinsdagavond 27 augustus aanstaande neem ik voor 4 maanden afscheid van mijn studentenleven in Groningen en verruil deze met een semester studeren in Seoul, Zuid-Korea. De afgelopen maanden zijn werkelijk omgevlogen, want ik kan bijna niet geloven dat mijn ouders straks de koffer die ik  mag gaan inpakken al langs komen brengen.

Om precies te zijn ga ik vanaf 2 september tot 21 december studeren aan Konkuk University. Deze universiteit ligt in oost-Seoul net boven de poshy wijk Gangnam, bekend van het liedje van Psy. Ik zal ons studentenpaleisje in Groningen verruilen voor een kamer van ongeveer 12m2 op de universiteitscampus en voor een groot deel van mijn tijd bezig zijn met het volgen van derdejaarsvakken Bedrijfskunde. Hiernaast weet ik wel zeker dat ik er elke dag lekker zal eten, veel nieuwe mensen zal ontmoeten en hopelijk veel zal zien van de stad en van het land.

Drie weken van mijn verblijf zal ik samen met Ruben doorbrengen, die vandaag zijn ticket heeft geboekt (yay!). Via dit blog zal ik jullie de komende tijd op de hoogte houden van de voorpret, gezonde spanning en plezier die dit Korea-avontuur zeker weten met zich mee zal brengen, zowel in woord als met beelden van mijn fotocamera (die ik echt al tijden meer moet gebruiken).

Marloes heeft mij overigens enorm geholpen met de vormgeving van dit blog. Ik kreeg onder andere een spoedcursus Photoshop, de basics van html in een documentje, echt tientallen lettertype-opties voor de header en allerlei algemene tips en tricks van het bloggen. Het ziet het er naar mijn mening super uit. Komawo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten